מדוע כדאי מורה פרטי להוראה מתקנת

הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי שימוש בטכניקות הוראה אישיות. ההוראה המתקנת מכוונת לצורכי התלמיד, שאינו מצליח לתפקד בהתאם למצופה ממנו על פי רמתו השכלית, הרגשית או התקשורתית. נוסף לכך, הוראה זו מיועדת עבור תלמידים אשר אינם מצליחים לעמוד בהישגי הכיתה, עקב קשייהם הייחודיים.

קבלת הוראה מתקנת מגיל צעיר יכולה להכריע את גורלו החינוכי של הילד ולהוביל לשיפור משמעותי בהישגיו הלימודיים.
שנות בית הספר הן השנים שבהן האדם, ובפרט הילד, מפתח את אישיותו ומכין עצמו להשתלבות בעולם העבודה. לכן, להתנסות הארוכה של האדם עם המוסדות החינוכיים מהגן ועד התיכון ישנה השפעה רבה על עתידו, רווחתו ואיכות חייו. ילד אשר מגלה קשיי לימוד המונעים ממנו להתקדם עם בני כיתתו עלול לחוות כישלונות חוזרים שיטפחו בו יחס שלילי הן לעצמו והן ללימודים.

כדי שלא ייווצר כזה מצב, עליכם ההורים להיות ערניים בכל הנוגע להתנהלות ילדיכם בבית הספר ולהישגיו. אם אתם חושדים כי ייתכן והוא בעל לקויות למידה אשר אינן תואמות את הנורמה, כדאי לשלוח אותו לאבחון על מנת לבדוק זאת. האבחונים הנעשים לבדיקת בעיות למידה מתבצעים על ידי עמותות שונות או על ידי מאבחנת פרטית.
במידה וילדיכם/ילדתכם אובחנו כך, כדאי להתאים לו/לה מורה פרטי להוראה מתקנת. מורים פרטיים להוראה עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים מתמחים בתחומים שונים כגון: לקות למידה, לקות שפה, הפרעת קשב ועוד. בשיעור הפרטי נעשה שימוש בלמידה פעילה, בה התלמיד לוקח חלק בשיעור ואינו משמש רק כשומע פסיבי.
ההוראה המתקנת בצורה פרטנית מסייעת לתלמיד להכיר מספר רב ככל הניתן של אסטרטגיות למידה יעילות המכוונות לפיתוח למידה וחשיבה. יחד עם זאת, כדי להביא את התלמיד לידי הצלחה וחיזוק כישוריו, צריך להקיף אותו בתמיכה מכל צדדיו, בין אם מצד המורה בכיתה, המורה הפרטי ואתם ההורים.
גם עליכם ההורים מוטלת האחריות לתרגל יחד עם הילד בצורה יומיומית את המיומנויות והידע שהוא רוכש באמצעות ההוראה המתקנת, כל זאת כדי להטמיע בו אותם ולהביא אותו לידי הפנמה שלהם.


אתרים נוספים באותו תחום

Call Now Button