איך לומדים לבגרות

עונת הבגרויות מתקרבת ואתם מוצאים את עצמכם מהנהנים להוריכם בשעה שהם נואמים לכם על חשיבות הלמידה והחרישה ועל כך שאם לא תשיגו ציונים טובים בבגרות, תוכלו למצוא עבודה רק בתור פורסי נקניקים בסופר או לכל היותר פקידים.
אין מה לעשות ידידיי- על מנת להצליח בחייכם, להתקבל לעבודה שתספק אתכם ולהתפרנס בכבוד, כדאי להשקיע בשנות התיכון בבחינות הבגרות. לשם כך אספנו בשבילכם מספר טיפים:
1. ארגנו לוח זמנים- בתקופת הבחינות גורם הזמן הוא קריטי ולכן יש לנסות לתכננו ביעילות ככל האפשר. ניסיון לדחוס חומר רב בפרק זמן קצר עלול לפגוע בהבנת החומר ובהישגים.
2. הימנעו מהסחות דעת- בודדו את סביבת הלימודים שלכם. השתדלו לא לשבת בחדר עם טלוויזיה או מחשב. כמו כן, שימו את הפלאפון על שקט כדי ששיחות לא יקטעו את הלימוד שלכם. הקדישו זמן ללימוד בו אינכם משתמשים באמצעים טכנולוגיים למיניהם, זאת כדי לא לגלוש לדברים אשר יסיחו את דעתכם מהלמידה.
3. ארגנו את החומר לפי נושאים וראשי פרקים- שמות אישים, תאריכים, תיאוריות עיקריות, סוגי תרגילים, נוסחאות ומספר דוגמאות של תרגילים פתורים או שאלות לדוגמה שעניתם עליהם.
השתמשו במרקרים זוהרים ועטים צבעוניים כדי לגרום למושגים חדשים לבלוט.
4. שימו לב לנושאים בהם אתם בטוחים והקדישו יותר זמן לאלו בהם הבנתכם חלשה יותר.
התחילו ללמוד תחילה דווקא את החומר שאינכם בקיאים בו ורק לאחר מכן נושאים ‘קלילים’ יותר.
5. בחנו את עצמכם- אם מדובר במקצועות בהם צריך לקרוא טקסטים רבים, ענו על שאלות בנושאים מרכזיים שנדונו במהלך השנה ושניתנו בבחינות משנים קודמות. אם מדובר במתמטיקה פתרו מדגם מתוך התרגילים והשאלות שנפטרו, שבו עם חברים והעשירו האחד את השני.
6. אם סיימתם ללמוד את החומר לבחינה, רצוי לא ללמוד לאחר מכן נושאים חדשים, על מנת שהמידע החדש לא “יאפיל” על הידע המוקדם.
7. לבסוף, יום לפני המבחן מומלץ להקפיד על שינה תקינה ואכילה מסודרת (מעשנים- לא להגזים עם הסיגריות).
אנחנו מאחלים לכם הצלחה בבחינות הבגרות.


אתרים נוספים באותו תחום

Call Now Button